Ingrid in de Klas

BRANDING

De klantvraag

Per 1 januari 2022 is Ingrid gestart met haar bedrijf Ingrid in de Klas, waarmee ze coaching en didactisch advies geeft voor lees-, taal- en rekenonderwijs. Eind 2021 benaderde ze mij voor een logo en basic huisstijl.

De doelgroep

De doelgroep van Ingrid in de Klas bestaat uit interne begeleiders, leerkrachten en onderwijsassistenten van het basisschool onderwijs. 

Het proces

We begonnen met een brainstorm over de merkidentiteit en huisstijl. Samen met Ingrid dacht ik na over wat ze uit wil stralen met haar bedrijf. We kwamen tot de conclusie dat ze professionaliteit erg belangrijk vindt, maar ook dat mensen een warm en vertrouwelijk gevoel krijgen. 

 

Na de brainstorm ging ik aan de slag met het logo. Ik maakte vier verschillende opties, passend binnen de stijl die ik samen met Ingrid had besproken.

Ingrid koos voor de vierde optie. Haar voorkeur lag met name bij dit logo door de woordspeling met ‘in’. Ze vroeg of ik nog wat opties kon maken met andere lettertypes en met een lijn rondom. Zie hieronder een aantal nieuwe opties.

Na het zien van deze opties was Ingrid eruit, het werd het optie 3. Zie hieronder het uiteindelijke logo met huisstijl elementen.